نکاتی در مورد افزودنی های غذایی

اسید سیتریک یک ضدعفونی کننده قوی
اسید سیتریک یک ضدعفونی کننده قوی
سپتامبر 10, 2021
کاربرد گوارگام در صنایع گوشتی
کاربرد گوارگام در صنایع گوشتی
سپتامبر 12, 2021

نکاتی در مورد افزودنی های غذایی

آیا تا به حال فکر کرده اید که صمغ کاراگینان ، لسیتین و زانتان چیست؟ این کلمات اغلب در لیست مواد تشکیل دهنده غذاهای از قبل بسته بندی شده هستند. و به آنها افزودنی های غذایی گفته می شود. بسیاری از مردم سعی می کنند خوردن غذاهای حاوی افزودنی ها را محدود کنند. اگر سوالی در مورد افزودنی ها و نقش آنها در تأمین مواد غذایی دارید ، ادامه مطلب را بخوانید تا به سوالات متداول پاسخ دهید.

افزودنی غذایی چیست؟
افزودنی غذایی هر ماده ای است که به منظور حفظ ، حفظ کیفیت یا جذابیت بیشتر به غذا اضافه می شود.

آیا افزودنی های غذایی کودکان را بیش فعال می کند؟


برخی تحقیقات می گویند برخی از مواد نگهدارنده مانند بنزوئیک اسید و رنگهای خوراکی مانند تارترازین ممکن است بیش فعالی را در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD) افزایش دهند. اگر فرزند شما مبتلا به ADHD است ، یک دفتر غذایی داشته باشید. شما می توانید غذای کودک خود و همچنین رفتار او را پیگیری کنید. تا ببینید آیا افزودنی ها باعث ایجاد علائم می شوند. اگر باعث ایجاد بیش فعالی در کودک مبتلا به ADHD می شوند. ، باید از مواد نگهدارنده مانند بنزوئیک اسید و رنگهای خوراکی اجتناب شود. با این حال ، همه کودکان مبتلا به ADHD به افزودنی های غذایی واکنش نشان نمی دهند.

چگونه می توانم افزودنی های غذایی را محدود کنم؟


اگر نگران افزودنی های غذایی هستید و می خواهید آنها را محدود کنید ، نکات زیر را امتحان کنید:

غذاهایی را خریداری کنید که در لبه های بیرونی فروشگاه مواد غذایی یافت می شوند. این غذاها اغلب غذاهای کامل تازه و بدون بسته بندی بدون افزودنی هستند.
غذاهایی مانند سبزیجات و میوه های تازه ، حبوبات خشک شده ، گوشت های ساده مانند مرغ بدون چربی ، گوشت گاو ، بوقلمون و گوشت خوک و همچنین شیر ، تخم مرغ و ماهی تازه یا یخ زده را خریداری کنید.
به دنبال غذاهای از قبل بسته بندی شده با مواد کمی و ساده مانند بلغور جو دوسر معمولی ، برنج و ماکارونی ، غلات ساده مانند کینوا و گندم سیاه ، سالاد کیسه ای از قبل شسته شده و سینی های سبزیجات و میوه ها باشید.
برخی از غذاهای ارگانیک مانند غلات ارگانیک را امتحان کنید. غذاهای ارگانیک ممکن است هنوز حاوی مواد افزودنی باشند اما اغلب کمتر هستند.

تمرکز بر مواد نگهدارنده


نگهدارنده ها نوعی افزودنی غذایی هستند که اغلب در غذاهای از قبل بسته بندی شده استفاده می شوند. آنها از فساد غذا به دلیل باکتری ، کپک ، آنزیم ها یا سایر مواد جلوگیری می کنند یا به تاخیر می اندازند. افزودنی های معمول غذایی شامل بنزوئیک اسید ، سوربات کلسیم ، اسید پروپیونیک و نیتریت سدیم است.

مواد نگهدارنده در غذاهای مختلف یافت می شوند از جمله:

وعده های غذایی آماده
غذاهای منجمد
مواد غذایی کنسرو شده
نان
گوشت فرآوری شده

چگونه می توانم نگهدارنده ها را محدود کنم؟


هنگام خواندن بسته بندی مواد غذایی ، به دنبال ادعاهای زیر باشید. این ادعاها تا زمانی مجاز هستند که درست و دقیق باشند. به خاطر داشته باشید که سایر مواد افزودنی طبیعی مانند نمک یا سرکه ممکن است وجود داشته باشند.

  • No preservatives
  • No preservatives added
  • No artificial preservatives
  • All natural ingredients

فواید افزودنی های غذایی

ایمنی ، طعم و راحتی

اگر تمام غذاهای خودمان را پرورش دهیم و هر وعده غذایی را از ابتدا بپزیم. ، برخی از افزودنی ها حذف می شوند. زندگی مدرن چنین شیوه زندگی را برای بسیاری از ما دشوار می کند. ، بنابراین افزودنی های غذایی به ما اطمینان می دهد که غذاهای آماده و نیمه آماده ای که اغلب به آنها تکیه می کنیم راحت و ایمن هستند. مواد اضافه شده ممکن است به ما کمک کند شام را سریعتر روی میز بگذاریم. (صرفه جویی در وقت) یا اینکه غذای موجود در انبار یا یخچال مان قبل از خوردن خراب نشود .(صرفه جویی در پول). با کند کردن فساد ، مواد افزودنی غذایی همچنین به کاهش ضایعات غذایی و جلوگیری از مسمومیت غذایی کمک می کند.

پایداری

کاهش ضایعات غذایی به این معنی است که منابع کمتری برای رشد و حمل مواد غذایی هزینه می شود. ، بنابراین استرس کمتری بر محیط زیست وارد می شود.

آنچه واقعاً باید درباره افزودنی های غذایی تأیید شده بدانید

افزودنی ها ی رنگی به شدت مطالعه ، تنظیم و نظارت می شوند. مقررات فدرال مستلزم وجود شواهدی است مبنی بر اینکه هر ماده قبل از افزودن به غذاها در سطح مورد استفاده خود ایمن است. علاوه بر این ، افزودنی های غذایی تأیید شده در معرض بازرسی ایمنی مداوم قرار دارند زیرا درک علمی و روشهای آزمایش همچنان در حال پیشرفت است. انتخاب غذای مناسب برای شما و خانواده مهم است. اگر می خواهید میزان افزودنی ها یا هر ماده غذایی که می خورید را محدود کنید ، می توانید این کار را با خواندن لیست مواد موجود در برچسب مواد غذایی و انتخاب محصولاتی با افزودنی یا مواد کمتر انجام دهید.

برای داشتن رژیم غذایی سالم ، دستورالعمل های رژیم غذایی آمریکا برای آمریکایی ها خوردن انواع غذاها در مقادیر و اشکال مختلف را توصیه می کند: کنسرو ، خشک ، تازه و یخ زده. سعی کنید ترکیبی از میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، لبنیات کم چرب و پروتئین های بدون چربی را در حالی که چربی ها ، قند و سدیم اضافه شده را محدود می کنید ، محدود کنید.

منبع

مقالات مرتبط : لیست افزودنی های غذایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟