نحوه تولد یک محصول غذایی جدید

بهبود فرایند های صنایع غذایی
3 روش نوین در بهبود فرایند های صنایع غذایی
جولای 12, 2021
مونوسدیم گلوتامات چیست؟
مونوسدیم گلوتامات چیست؟
جولای 13, 2021

نحوه تولد یک محصول غذایی جدید

نحوه تولد یک محصول غذایی جدید چگونه است ؟آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید؟

هنگامی که در یک فروشگاه قدم می زنید و غرق در قفسه های متنوع محصولات صنایع غذایی می شوید، چه چیزی باعث می شود که یک یا چند تا از آنهارا انتخاب کنید.؟

فرقی نمی کند این ایده از آشپزخانه منزل یا آزمایشگاه پیشرفته تحقیق و توسعه آغاز شود. تولد یک محصول جدید به زمان ، استعداد و هزینه نیاز دارد.

بارب استوکی ، رئیس و مدیر ارشد نوآوری در ماتسون ، شرکتی که به تولید محصولات جدید از ایجاد مفهوم تا تجاری سازی کمک می کند، می گوید: “ما با شرکت های تولید مواد غذایی و آشامیدنی کار می کنیم که از بزرگترین شرکت های بزرگ چند ملیتی تا استارتاپ هایی هستند که ایده های خود را از ایده های شخصی تأمین می کنند.”https://foodindustryexecutive.com/

قفسه های مواد غذایی در حال حاضر با حدود صدها هزار گزینه پر شده اند. بنابراین ، ساخت یک محصول جدید که مصرف کنندگان به آن علاقه مندند چگونه است؟ به گفته استوکی ، همه چیز با یک ایده و علاقه شروع می شود.

ایده خوب درتولید محصول غذایی

ایده ی خوب در تولید محصول غذایی ایده ای است که به فروش منتهی شود.
استوکی می گوید: “ایده ای که به فروش می رسد ایده ای است که نیاز مصرف کننده مشخصی را برآورده می کند. شما می توانید نیاز را به عنوان یک خواسته بیان کنید زیرا خواسته ها نیازهای مصرف کننده است.”

ماتسون هنگام کمک به مشتری برای تولید یک محصول غذایی جدید ، از روش های مختلفی استفاده می کند تا بفهمد آیا ایده پذیرفتن و خرید توسط مصرف کنندگان است.

این موارد می تواند از رسانه های اجتماعی و سایر ابزارهای آنلاین گرفته ، تا خرید مواد غذایی با مصرف کنندگان یا رفتن به خانه های آنها هنگام تهیه شام باشد.

این مقاله بینشی را برای کمک به تعیین دوام و محبوبیت محصول فراهم می کند .و یکی از مهمترین دلایل عدم موفقیت محصول جدید Nielsen – غفلت در تأمین نیاز گسترده مصرف کننده را توضیح می دهد.

طبق تحقیقات نیلسن ، تنها 5٪ از محصولاتی که فاقد جذابیت گسترده هستند ، بیش از حد متوسط به مارک تجاری می رسند. در واقع ، آنها بسته به میزان استفاده از حمایت نادرست ، می توانند نام تجاری را کوچک کنند.

از یک دستورالعمل تا قفسه مواد غذایی

شما ایده ای دارید که مطمئن هستید این ایده به فروش منتهی می شود. بنابراین ، چگونه این ایده از آشپزخانه به قفسه های فروشگاه می رسد؟

اگر شما در یک شرکت بزرگ مواد غذایی دربخش تحقیق و توسعه کار می کردید ، به شرطی که بتواند ایده را به تایید مدیریت برسانید ، منابعی را به راحتی در دسترس داشتید. از آنجا که چنین نیست ، وقت آن است که ، به دنبال مشاوره حرفه ای باشید و صبور باشید.

برای تجاری سازی یک محصول جدید غذایی و آشامیدنی :

دستورالعمل باید مقیاس بندی شود ، مواد اولیه تجاری تهیه شود ، اندازه و ارزش غذایی تعیین شود ، بسته بندی انتخاب شود و تمامی تست های لازم، قبل از انتقال به تولید کامل انجام شود.

مطمئنا اکثر مردم نمی دانند ، چند بار تکرار قبل از ورود یک محصول به بازار انجام می شود.ممکن است این دفعات 40 تا 50 بار باشد ،که به مجموعه صحیح مواد تشکیل دهنده برسید و برای ترکیب آن آماده شوید.

اگر همه چیز از مرحله ایده تا تولید کامل به خوبی پیش رود، تولید محصول جدید می تواند به طور متوسط 9 ماه باشد و این تنها در صورت وجود یک بسته بندی کننده موجود است. که می تواند محصول را بدون هیچ گونه تغییری تولید کند.

عواملی که می توانند بر میزان زمان مورد نیاز برای تولید محصول تأثیر بگذارند، می توانند دامنه زمانی تأیید سازمان های تغذیه ای ،(به عنوان مثال ، بدون گلوتن ، ارگانیک ، غیر GMO غلات کامل) از طریق سازمان های نظارتی باشد.

هزینه تولید یک محصول جدید صنایع غذایی


خواه سرمایه گذاری یک شخص باشد. یا یک شرکت چند ملیتی که برای پرسنل و منابع فیزیکی هزینه می دهد ، تولید یک محصول جدید هزینه دارد. استوکی تخمین می زند: که برای رسیدن به مرحله نمونه اولیه ، سرمایه گذاری از 50،000 تا 100،000 $ هزینه لازم است. سپس برای اجرای آزمایشی به سراغ بسته بندی کننده می رود. که به زمان خط و تعداد زیادی مواد اولیه و البته بودجه بیشتری نیاز دارد.

استوکی می گوید: “این یک کار ارزان نیست .”به همین دلیل ما اطمینان حاصل می کنیم، که مشتری می داند ، از نظر اقتصادی چه چیزی را درگیر می کند”

هیچ چیز بدتر از این نیست که کسی همه پول خود را صرف توسعه کند و بودجه تولید را نداشته باشد. “

نمونه یک برند موفق صنایع غذایی

یک نمونه خوب از یک شرکت استارت آپ محلی که در این بازار کاملاً رقابتی موفقیت کسب کرد، چای Shaka است که در FoodBytes افتخارات بالایی کسب کرده است! رده CPG سان فرانسیسکو در اوایل سال جاری دریافت کرد.

چای شاکا ، که توسط بلا هیوز و همسرش هریسون رایس تاسیس شد، اولین سری از چای های گیاهی رشد یافته در هاوایی را با دم کرده موماکی ، گیاهی که فقط در جزایر هاوایی یافت و رشد می کند ایجاد کرد.

FoodBytes! قضات SF نه تنها مفهوم منحصر به فرد و جذابیت فروش شاکا را به رسمیت شناختند ،بلکه همچنین پشتیبانی خود را از کشاورزی احیا شده محلی و توسعه اقتصادی را اعلان کردند.

داستان پشت چای شاکا نمونه ای از چگونگی دستیابی و موفقیت در ایده های مردمی است.هیوز از مماکی نوشید در حالی که در خارج از کشور زندگی می کرد ، ، چیزی که او را به یاد خانه می انداخت. در سفرهایشان ، او و رایس همیشه به دنبال محصولاتی می گشتند که از هاوایی به بازار عرضه می شدند. آنها با علاقه به محصولات هاوایی ، به معنای واقعی کلمه تجارت را در آشپزخانه خود شروع کردند. هیوز می گوید ” هریسون چای را در آشپزخانه ما تولید می کند ، و بچه های ما اولین آزمایش کننده چشایی هستند.”

این زوج بدون تجربه در صنعت نوشیدنی ، در سال 2015 شغل خود را رها کردند، و شرکت خود را تأسیس کردند. آنها با ادامه غرایز خود تحقیق کردند، تا بتوانند آنچه را که با داده ها باور داشتند ، تأیید کنند و آنها توانستند با خواسته مصرف کنندگان از منحنی جلوتر بروند.

تاثیر نحوه بسته بندی در فروش محصولات صنایع غذایی

هیوز می گوید: “ما محصولاتمان را در بطری دربسته ارائه می کردیم و در ابتدا مردم از این موضوع ناراحت بودند.” “اکنون مشتریان خوشحال هستند که ما لیوان داریم. همچنین ، چای Shaka در تمام روندهای رژیم غذایی فعلی متناسب است زیرا دارای قند ، غیر GMO ، فاقد گلوتن ، لبنیات ، گیاهی و گیاهی با قیمت مقرون به صرفه است. “

در سال 2016 ، این زوج تمام پس انداز خود را در اولین محصول با بسته بندی مشترک قرار دادند. هیوز می گوید: “ما 18000 بطری را با یک حساب کاربری به فروش رساندیم.

“با نگاه به گذشته ، باور نمی کنم که چنین کاری کرده باشیم.”

چای شاکا رشد سریعی را تجربه کرده است . از فروش در 300 فروشگاه در هاوایی سال گذشته به توزیع ملی با 3000 حساب امسال. مواد سبک وزن است و حمل و نقل آسان است. در هاوایی کاشته می شوند و در کالیفرنیا بطری می شوند ، همین امر توزیع ملی را امکان پذیر می کند. هیوز می افزاید: “امسال یک سال شگفت انگیز از رشد بوده است.”

1 دیدگاه

  1. […] مقاله “نحوه تولد یک محصول غذایی جدید” ، روند ایجاد و عرضه محصولات جدید به بازار را بررسی […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟