بهترین تغذیه در دوران کرونا

بهترین تغذیه در دوران کرونا چیست ؟ اگر با کووید -19 مواجه شدید ، چه چیزی بخورید؟ (همچنین طبق نظر متخصصان ، قبل و بعد از دریافت واکسن COVID-19 چه چیزی باید بخورید).

فقط برای روشن شدن : هیچ رژیم جادویی وجود ندارد که به شما کمک کند. ما اطلاعاتی در مورد غذاها و نوشیدنی ها داریم که ممکن است علائم یا مدت آنفولانزا و سرماخوردگی را کاهش دهد. اما ما به طور خاص درباره COVID-19 اطلاعاتی نداریم (به طور واضح ، زیرا ویروس بسیار جدید است). در اینجا چند راهنمایی کلی وجود دارد که به شما در تغذیه خود یا عزیزان بیمار کمک می کند. از جمله اینکه چه چیزی بخورید و بنوشید. چه چیزی را محدود کنید و چگونه از قبل آماده شوید.

رژیم غذایی شما شخصی خواهد بود


همه آنچه ما تا کنون در مورد این ویروس و بهترین تغذیه در دوران کرونا می دانیم. نشان می دهد که علائم در افراد مختلف بسیار متفاوت است. شایع ترین علائم ، طبق CDC ، شامل تب ، سرفه خشک و تنگی نفس است. اما برخی از افراد ممکن است درد عضلانی ، خستگی ، سردرد ، گلودرد و علائم GI مانند اسهال را تجربه کنند. درست مانند آنفولانزا ، ممکن است احساس گرسنگی نکنید. شما همچنین ممکن است حس چشایی و بویایی خود را از دست بدهید. که می تواند بر اشتهای شما تأثیر بگذارد. (در اینجا نکاتی برای خوب غذا خوردن هنگامی که نمی توانید مزه یا بویایی را احساس کنید) آورده شده است.

بسته به علائم شما و شدت آنها ، علاوه بر اینکه دوست دارید چه چیزی بخورید و اگر کسی در اطراف شما برای آشپزی به شما کمک کند. رژیم غذایی شما متفاوت از دیگران است که مبتلا به COVID-19 است. این مهم است که اگر در وضعیت خوبی نیستید در خانه بمانید. با پزشک خود تماس بگیرید. و در مورد تحویل غذا یا مواد غذایی بدون تماس (از طریق خانواده و دوستان یا خدمات تحویل) مشورت کنید.

هیدراتاسیون بسیار مهم است

نوشیدن آب در صورت بیماری مهم است. ، به خصوص اگر تب دارید ، که ممکن است باعث عرق کردن آب شود یا اسهال دارید. سعی کنید مایعات زیادی بنوشید – اینها همه گزینه های خوبی هستند:

اب
چای با عسل
ابگوشت
آب میوه
نوشیدنی های الکترولیت
چای با عسل آرامش بخش است و عسل نیز ممکن است به آرام کردن سرفه کمک کند. احتمالاً نیازی به نوشیدنی های الکترولیت خاصی ندارید. ، اما اگر در خوردن مشکل دارید یا اسهال یا استفراغ دارید ، ممکن است مفید باشد. آب نارگیل ، آب افرا ، نوشیدنی های ورزشی و Pedialyte همه در آن دسته قرار می گیرند. آب میوه همچنین می تواند به شما در دریافت برخی مواد مغذی کمک کند. و ممکن است هیدراته کردن آن را آسان تر کند زیرا خوشمزه است.

اگر احساس خوبی ندارید ، مهم است که تا حد امکان هیدراته بمانید و استراحت کنید.

تغذیه اهمیت دارد ، اما کالری نیز مهم است


بدن شما برای کمک به مبارزه با عفونت به کالری برای انرژی نیاز دارد.

در واقع هیچ غذایی وجود ندارد که به علائم شبه آنفولانزا کمک کند. برخی مواد مغذی از جمله پروتئین ، ویتامین A ، C ، D و E و روی وجود دارد. که به حمایت از سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند. (اطلاعات بیشتری در مورد غذاهای حاوی پروتئین ، غذاهای حاوی ویتامین A ، غذاهای حاوی ویتامین C ، غذاهای حاوی ویتامین D ، غذاهای حاوی ویتامین E و غذاهای حاوی روی دریافت کنید.)

توصیه نمی شود در حال حاضر یک برنامه مکمل جدید شروع کنید ، به ویژه بدون صحبت با پزشک یا متخصص تغذیه ، عمدتا به این دلیل که بسیاری از این مواد مغذی به راحتی با خوردن رژیم غذایی متنوع دریافت می شود و همچنین به دلیل مقادیر زیاد آنها در رژیم غذایی شما قرار می گیرند. منجر به عوارض جانبی منفی نمی شود.

اسموتی تهیه شده با میوه و ماست یا کره آجیل ممکن است در صورت گرسنگی به شما در دریافت کالری کمک کند. سوپ مرغ آرامش بخش است و ممکن است برای عفونت تنفسی مفید باشد. زنجبیل ممکن است به هر حالت تهوع کمک کند (آن را در چای امتحان کنید یا به سوپ هویج اضافه کنید).

تلاش برای دریافت کالری به هر میزان که می توانید و خوردن غذاهایی که به شما کمک می کند احساس خوبی داشته باشید احتمالاً مهمتر از نگرانی در مورد دریافت مقدار کافی روی یا ویتامین A است.

غذاهای ممنوعه


الکل آب بدن را از دست می دهد و ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را مهار کند ، بنابراین اگر احساس مریضی می کنید ، نوشیدنی را کنار بگذارید و آن را با یک ماده آبرسان جایگزین کنید.

اگر علائم GI دارید ، ممکن است بخواهید غذاهای هضم سخت مانند سبزیجات لوبیا و غلات کامل را محدود کنید. آنها انرژی بیشتری برای هضم می گیرند و ممکن است معده و دستگاه گوارش شما را ناراحت کنند. آنها را با غذاهایی که هضم آنها آسان است عوض کنید.

در صورت وجود گلو درد ، کراکرها (و سایر غذاهای ترد و سفت) ، غذاهای تند و هر چیز بسیار اسیدی (لیمو ، سرکه) ممکن است گلو را تحریک کند.

آیا چیزی هست که بتوانید از قبل آماده کنید؟


ممکن است بخواهید غذاها ی مورد نیاز برای بهترین تغذیه در دوران کرونا و برخی داروهای بدون نسخه را در دست داشته باشید. تا در صورت شروع به بیماری به شما کمک کند. سوپ واقعا خوب یخ می زند ، و کاسرول ها هم همینطور. برخی از غذاهای ثابت قفسه یا فریزر مانند کراکر ، نان و میوه های یخ زده را خریداری کنید. پیش بینی آنچه می خواهید داشته باشید دشوار است زیرا همه تحت تأثیر این ویروس متفاوت هستند.

بهترین کاری که می توانید برای جلوگیری از بیماری انجام دهید این است که دستورالعمل های CDC و بخش بهداشت عمومی محلی خود را دنبال کنید ، از جمله محدود کردن تماس نزدیک با افراد خارج از خانه ، پوشیدن ماسک در صورت نیاز به بیرون ، شستن مکرر دست ها و تمیز کردن و سطوح اطراف خانه خود را ضدعفونی کنید.

وضعیت پیرامون COVID-19 همچنان به سرعت در حال تغییر است. ممکن است اطلاعات یا داده ها از زمان انتشار تغییر کرده باشد.

مقالات مرتبط :سه نکته که باید در مورد عوارض طولانی مدت واکسن های کرونا بدانید

منبع :https://www.eatingwell.com/article/7775573/what-should-you-eat-if-you-come-down-with-coronavirus/

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟